maandag 2 maart 2009

Wat een dag!!!

Gisteren dus, nou ja een combinatie van gisteren en eergisteren die zich tot 1 dag hebben samengevoegd (want slapen in het vliegtuig gaat dus echt niet!!!).

Mn wekkertje ging zoals altijd netjes op tijd en ik sprong na slechts 2 x snoozen zoals zelden mn bedje uit. Douchen, aankleden, laatste dingetjes pakken en snel Mandy ophalen die zoals ook zelden netjes op tijd was (de vijf minuten die ik moest wachten was ik te vroeg dus ik zeg niets :-)). Vervolgens snel terug naar huis waar Carola ons kwam oppikken voor Schiphol.

Nou moet ik er even bij vertellen dat de vorige avond met Mandy, Tonya en bijna 4 flessen wijn erg gezellig was en dat ook Carola haar eigen feestje had gehad. Drie suffen hoofden in de auto richting Schiphol dus alwaar twee van hun (en niet ik) in een giechelbui belanden die niet meer te stoppen was. Wat een lol hadden die met zn tweeen en ookal heb ik nog steeds geen idee wat er nou zo grappig was, ik heb erg van het gezelschap en de dikke knuffel genoten.

Ik zag niet op tegen het vliegen (nou ja een beetje dan..) maar echt fijn was het niet. De ruimte was beter dan gewend, de service super (ook al krijg je om 4 uur je avondeten, is het vervolgens nacht en krijg je om 8 uur je ontbijt!!!) alleen de turbulentie. Ik heb volgens mij echt een bijna dood ervaring achter de rug terwijl heel het vliegtuig, op een paar gilletjes van metgezellen na, deed alsof er niets aan de hand was. Turbulentie ok, maar als het dan ook lijkt of je daalt heb je het even niet meer.

Maar goed, de rest van het vliegtuig had gelijk en na de minuten afgeteld te hebben gingen we eindelijk landen (ongeveer tegelijkertijd met jou pa ;-) en was Bankok daar. Wat een ervaring, de ene indruk na de andere, en allemaal zo anders dan thuis. Met de bus naar Khao San road, de backpackersplek van BKK en het eerste het beste hotel binnengewandeld. Even opfrissen en vervolgens snel weer de straat op, wat een leven hier! Ik was gewaarschuwd voor de stank en de hitten maar vond het heel erg meevallen (hier kennen ze nl ook regen...). De smog moet je even aan wennen, het laat een soort laagje achter op je lichaam, in je neus, mond, ogen, maar je hebt er verder geen last van.

Waar ik ook voor gewaarschuwd was waren de tuc tucs die je heel goedkope ritjes aanbieden waarna je verplicht minimaal drie winkels moet bezoeken. Na een uurtje wandelen en verdwalen besloot ik er alsnog maar in te trappen met de belofte dat we geen winkels zouden bezoeken. De lokale vvv heb ik maar op de koop toegenomen. Na de agent aldaar duidelijk te hebben gemaakt dat ik echt niet heel mn vakantie wilde plannen en er over een paar dagen heus nog wel trein/vliegtuig kaartjes te krijgen waren, stapte ik weer in mn wachtende tuctuc. Hij bracht me naar een grote bekende budah die best indrukwekkend was maar waarvan ik de naam niet meer weet, zei te wachten, maar besloot hem stiekem te peren aangezien ik had aangegeven dat ik écht geen winkels wilde bezoeken.

Toen vond ik genoeg sightseeing voor de dag achter de rug had (ik had toch een tempel bezocht?) en heb een terasje gepakt en een biertje gedronken waarna ik echt niet meer onder de jetlag uit kon komen en een paar uurtjes ben gaan pitten.

Savond heb ik wat door de drukke straten geslenterd, het meest geniet ik van om me heen kijken en het leven voelen. Alle winkeltjes en eetstalletjes op straat, de zwerfhonden (gek genoeg altijd met zn tweeen) het verkeer (wat een gekkenhuis), de toeristen, en helaas maar waar, de vele oudere, dikke europese mannen met jonge thaise vrouwtjes. Deze laatste confrontatie begon al op schiphol, ik pikte er zo tien uit, en was nog het meest verbaasd over de affectie die die vrouwen jegens hun mannen hebben. Ik kan er niet goed tegen, maar het is wel het leven...

Hoewel ik een hotel heb in de packpackersomgeving van BKK vind ik het fijn om alleen te zijn en heb geen behoefte aan de drukte hier. Heb dus een rustig restaurant met tuin opgezocht en daar heerlijk gegeten (@man, nog geen viskoekjes maar heb je gemist bij de Tequilla Sunrises!!!!).

En vandaag ben ik weer heerlijk verder aan het ervaren, later meer!!!

xxx

3 opmerkingen:

  1. Joke vd Bogerd2 maart 2009 om 12:40

    Hoihoi! Gelukkig ben je veilig aangekomen...en je bent al aardig met GENIETEN begonnen. En zo hoort het ook!! Leuk dat je al zo snel wat hebt geschreven....we gaan je helemaal op de voet volgen hoor!

    groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo dochter.

    Je moet een boek schrijven, je schrijft echt leuk. We kunnen zo mee genieten. Heb je nog wat aan mijn overlevingspakket.?
    Groetjes en knuffels

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeeeey,

    Nou ik moet je zeggen dat ik het gevoel heb dat ikzelf in Thailand zit, ik heb er alleen niet zolang voor hoeven vliegen hahha.
    Wat schrijf je dat allemaal boeiend zeg!!
    Nou meis het avontuur is pas begonnen, dus ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Heel veel plezier.
    Groetjes uit Nederland brrrrrr.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen