maandag 9 maart 2009

Met de nachttrein naar Chang Mai

Mn laatste dag hier. Vanmiddag eerst met een busje naar Bangkok en dan de nachttrein naar chang mai. De scooter stond voor de deur en ik besloot toch nog maar een tempel te bezoeken. Onderweg voelde het heerlijk luchtig. Vrij logisch want mn helm zat niet op mn hoofd maar lag nog braaf op het zadel van ee nandere scooter op me te wachten...

Een maal veilig (nou ja...) onderweg was het weer een prachtig ritje. Eerst door heel de stad gecrost en zoveel meer ervan gezien dan het 1e gezicht te bieden heeft. Daarna over en langs de rivier en weer die natuur en kleine dorpjes, of slechts huisjes langs de weg. Ze verkopen hier overal echt alles, niet alleen fruit, vlees, hout of steen maar ook de volledige inrichting voor een pretpark, speeltuin of tempel. Gewoon en overal langs de weg.

Na 2 uur tuffen had ik hoe hard ik ook mn best had gedaan die hele tempel nog steeds niet gevonden en ben ik maar terug gegaan. Ik ben steeds behoorlijk moe, (of lui :-)) door het hete weer en waarschijnlijk ook het harde werken van de afgelopen tijd en ik geef er gewoon en zonder schuldgevoel aan toe. Dus heb ik smiddags op het terras van het hotel lekker gehangen en en gelezen ipv nog wat te bekijken en in de bus naar Bangkok lekker liggen soezen ipv de omgeving te bestuderen. Heerlijk, alles mag, niets moet en het voelt super, dit is mijn vakantie!

Naar chang mai kan je met de bus, de trein of het vliegtuig. Hoewel het vliegtuig supersnel en vrij goedkoop is raadde iedereen me aan de nachttrein te nemen omdat dit een belevenis op zich is. Nou inderdaad, dit kan ik inmiddels in hoofdletters onderschrijven.

Bij binnenkomst werd het meteen gezellig. Aussies, thaien, Nederlanders en meer, alles door elkaar en onder elkaar, grappen, ervaringen en onzin gingen de coupe door, en, ook de kakkerlakken! deden mee... We hebben er in totaal geloof ik wel 15 (kleintjes gelukkig) gezien en besloten (vooral de dames onder ons) dat we zo toch echt niet konden slapen, hier moest eerst (heel veel) bier aan te pas komen.

Die vloeide dan ook rijkelijk en het werd steeds gezelliger. De nicotine hoefden we ook niet te missen want tussen de wagons in kon je gewoon de deur open gooien en een peukie roken. Regelmatig gingen we dan ook met een mannetje of 4 die kant op, goed oplettend of de boze conducteur (van hem mocht dit dus niet! en man, hij was gelukkig niet zon draak als daar in het oostblok dus geen nachtmerries :-)).

Toen onze eigen conducteur (een schatje en een grappenmaker, vooral de beestjes kwamen hem goed uit want daar had hij ons natuurlijk het mees mee) hebben we in de dining en later op de hang, half in de wc (alleen daar mochten we nog een sigaretje doen) het feeste voortgezet. Gek genoeg heeft ieder heerijk geslapen en niemand meer last van de beestjes gehad.

Na aankomst in Chang mai nu drie dagen geleden voelde ik me voor het eerst een beetje verloren. Het was lastig om de stad onder de knie te krijgen en ik had nog geen gevoel erbij. Na wat rondzwerven had ik wel een leuk guesthouse gevonden en het internet opgezocht, lekker jullie berichtjes lezen en even niet meer alleen. Vervolgens heb ik gelijk een trekking geboekt voor de komende drie dagen door de jungle. Hier ben ik nu net van terug en het was loodzwaar maar fantastisch en onvergetelijk. Deze belevenis houden jullie van me te goed, eerst even uitrusten :-)

Veel liefs aan allemaal!
xxx

4 opmerkingen:

  1. Hallo meissie...Wat heb ik weer genoten van je verhalen en wat verheug ik me op dat filmpje van een gillende Arienne die tussen de vissen in plonst!! Nu ga je dus 3 dagen de jungle in.....daar zul je nog wel wat anders tegenkomen dan vissen!!! Sterkte dus

    X van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij dat je weer heelhuids terug uit de jungle bent. Je schrijft leuke verhalen.
    Gio is nog tam. Ben ontzettend benieuwd naar je belevenissen in de bosjes.XXX Pa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waauw!! Ik heb het gevoel alsof ik zelf in Thailand zit. ;)
    Je schrijft erg leuk en boeiend!
    haha, ik ben erg benieuwd naar het filmpje! Ik zie het eigenlijk nu al voor me jou kennende hihi ;)
    Geniet meis!! Maar zo te lezen komt dat helemaal goed!
    xx lies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He Arienne,

    Klinkt allemaal geweldig hoor wat je schrijft! Volgens mij ligt NL inmiddels even lekker ver achter je en ben je lekker aan het genieten van wat je allemaal meemaakt en ziet en hoort! Zo mag ik weer aan het werk, maar dankzij jouw verhalen (die ik nu allemaal in een keer heb gelezen) voelt het alsof ik een korte vakantie heb gehad en kan ik er ook weer even tegen aan!
    Geniet er nog lekker van en zie je foto's graag als je terug bent!
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen