woensdag 4 maart 2009

Bangkok 2, nog zon dag :-)

Wil jullie eerst eens even goed bedanken voor jullie lieve reacties en het feit dat jullie zoiezo mijn verhalen lezen! En ook al heb ik het niet echt zwaar ;-) ze doen me hardstikke goed! (ik snoep nog steeds van het overlevingspakket, stuur een zonnetje naar Trudy die het wel heel erg koud moet hebben nu ook Tanner hem peert en blijf jullie op de hoogte houden!).

Dag twee in BKK was nog lichtelijk beinvloedt door de jetlag. Besloot nog maar een nachtje bij te boeken en heb eerst heerlijk ontbeten (elke ochtend heerlijk vers fruit, ik leef hier 10 x gezonder dan thuis, dus mamsies, nu helemaal geen zorgen meer maken ;-). Na een vrij koele dag gister met regen was het ineens bloedje heet. Ik besloot nu echt aan de sightseeing te beginnen en had mn route al uitgestippeld met 1. Wat Po 2. Grand palace en 3. nog een of andere Wat met een amuletmarkt erachteraan. Als ik bij 1 zou beginnen ging ik de andere twee af terug richting hotel.

Maar hoe kom je daar? Tuctucs zijn afgezworen dus dan maar met de waterbus, ideaal, tenminste, eh, als je de juiste kant op gaat... Kwam er al vrij snel achter dat ik dat dus niet had gedaan maar het was heerlijk zo over de rivier langs de stad te varen, samen met de locals, uit het werk met zakjes eten op schoot of uit school met hun uniformpjes aan. Uiteindelijk toch maar uitgestapt en de andere kant op gevaren. De Wat Po was zeer indrukwekkend. Een onwijs groot Tempelcomplex met een hele grote liggende buddha (46m of zo) in de grote tempel en allemaal subtempels met andere buddha's. Jammer dat het hier zo druk is, zou zo fijn zijn hier een uurtje in mn eentje rond te banjeren.

Inmiddels was het al lunchtijd (dat merk je hier niet alleen aan een knorrende buik maar tevens aan een oververhit gevoel en voeten die niet meer met je mee willen lopen). Er was genoeg te eten op straat, maar joehoe, ik zou zo graag even zitten! Goed, dan maar wat watermeloen (20ct) en alvast naar het Grand Palace toe, ik zal onderweg wel wat tegenkomen. Nu was het Grandpalace eigenlijk tegenover maar ja, waar zit de ingang? Ik dat hele ding rond (groot) en toen bleek de ingang te zitten vlak naast waar ik was begonnen, maar dan de andere kant op natuurlijk, lekker dus en nog steeds geen lekker eten. Toen er een vriendelijke tuctuc aan kwam die zei dat hij me voor 50 bath naar Khao San zou brengen heb ik zowel het anti tuctuc principe als het Grand Palace overboord gegooid, kan altijd nog.

Op Khao San aangekomen snel een zijstraatje ingedoken en een leuk barretje uitgezocht. Een heerlijke salade gegeten (zelfs gekookte kip met sla en tomaat smaakt hier tien x lekkerder, wel een beetje peper en zout dan). Hier kwam ik Marc tegen. Een engelsman die hier de helft van het jaar woont (en niet voor de vrouwen gelukkig!). Heb een heerlijke middag met hem gehad en hem volledig uitgehoord met tips voor de komende weken. Heerlijk weer, goed gezelschap, biertje er bij, wat nou Grand Palace?

Ook savonds met hem wezen eten in een sprookjes achtig restaurant om de hoek van Khao San (de eerste viskoekjes en ze waren heerlijk!). Een grote binnentuin met overal watervalletjes en lichtjes en wederom supervriendelijke bediening. Bangkok is gaaf maar tis tijd om verder te gaan en wat rust en natuur op te zoeken, daarom de volgende dag richting Kanchnaburi waarover later meer :-)

Mijn conclusie voor nu: ik ben Geen echte toerist, want ik doe en geniet niet het meeste van wat toeristen horen te doen, ik ben ook Geen echte backpacker (zoek de rust op, was me 2x per dag en geef 3 x zoveel geld uit...) vraag blijft Wat ben ik dan wel? Ik ga er nog wel achter komen denk ik, misschien gewoon mezelf.

4 opmerkingen:

  1. Als je toch zon gaat rondsturen doe mij dan ook een beetje want ook al wordt je wel warm van je verhalen helaas laat de zon hier zich niet zien!!! Klinkt wel allemaal super moppie dus ben heel blij voor je dat toch gewoon lekker jezelf bent haha.

    Liefs XOXO
    Carola

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey meis,

    Ik denk idd dat jij gewoon gewoon jezelf blijft.....en dat is nou juist zo leuk aan jou!!
    Maar ik wil je ff bedanken voor het zonnetje wat je me toestuurd, want ik krijg het straks idd wel heeeel erg koud hahaha.
    Meis blijf lekker genieten, wij krijgen het hier vanzelf wel warm van je verhalen...dus ook hier komt het goed.
    Tot de volgende keer maar weer he!!
    Groetjes, nu nog van ONS...de volgende keer moet je het alleen met mijn doen(Trudy).
    Dikke KUS.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben blij met je gezonde honger en gezonde eten.
    Maar no meer om van je te horen dat alles goed is. knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw....wat een gezellig verhaal weer om te lezen! Ik zie het allemaal voor me....en wat zul je blakend van GEZONDHEID terug komen als je zo doorgaat met al dat fruit en die salades. Wim zit momenteel in de sneeuw en Rem & Kat, Rob en Manja vertrekken morgennacht. Wat een contrast met het weer bij jou !!

    knuffel van ''reserve-mams''

    BeantwoordenVerwijderen