maandag 16 maart 2009

Let it be

Vannacht was mijn derde nacht op Ko Pagnan, mijn kleine paradijsje op aarde. Ik ben nog steeds op dezelfde plek waarvan ik de naam niet eens weet. Ben wel van bungalow verhuisd, nog meer richting zee, tis nu nog maar 10 stappen en ik kijk er over uit.



Ik ben hierheen gekomen voor het kitesurfen en de eerste dagen snapte ik niet goed waarin ik terecht was gekomen en dacht ik na de lessen naar een levendiger plek te verhuizen. Nu weet ik zeker dat ik hier ga blijven totdat ik naar huis moet, ik heb mijn paradijsje gevonden. Alles wat ik nodig heb is hier. Een bungalowtje aan het strand met weliswaar koude douche maar het is hier toch warm. Een klein restaurantje, 7-11 op korte afstand en de kiteschool om de hoek, thats all i need.

Mn les gister was super! Het was de derde (korte want het weer/de wind zit ons niet mee) les en ik heb eindelijk op het bord gestaan. De eerste 2 lessen leerde ik vooral controle over de kite te krijgen wat steeds beter ging en gister gingen we dan met het bord in het water. Ik heb nog niet gevaren want we hadden een ander bord nodig en toen ging de wind liggen maar ik stond!!!! en dat na een uurtje of vijf lessen. Zo gaaf om te ervaren wat je allemaal met de wind kan doen (als die er is dan), beetje water erbij, kite in de lucht en gaan. Ik ben nu, na mijn derde les echt completely hooked!

De school is ook echt fantastisch, ik hang hier de hele dag een beetje rond, net als de rest aan het wachten op de wind. Sam, de eigenaar is een kleine, stoere, langharige en grappige thai. Janny, mijn instructeur is echt fantastisch, hij heeft zoveel geduld met me, wordt nooit boos en zorgt voor alles (van zonnebrand tot eten). Meuw hangt hier ook een beetje rond heel de dag en zorgt voor constante voedselvoorziening, elke keer komen er weer pannen vol met thais eten te voorschijn en nee is geen optie. Een drankje pak je gewoon uit de koelkast en zet een kruisje bij je naam.

Gisteravond was er een feestje omdat Pavel, een van de instructeurs terug naar huis ging. Een feestmaal werd bereid en de flessen wodka en gin kwamen boven tafel, elke shot een streepje achter je naam. Ik kwam tot vijf en heb bij lange na niet gewonnen maar me wel gedragen. De avond was echter fantastisch. Heb ook Fu ontmoet, super wijffie, ook aan het lessen en uit Nederland, heb dus gelijk mn kite buddy gevonden.

Tis op met de nieuwe ervaringen, de komende dagen worden gewoon zijn en genieten en waarschijnlijk de beste ervaring. Ik wou dat jullie hier konden zijn en met me mee genieten want dit valt gewoon niet te beschrijven....

6 opmerkingen:

  1. Hoi wijffie,
    Ik leef met je mee en ik denk dat ik begrijp wat je voelt. Probeer dit gevoel zo lang mogelijk vast te houden. Ik wens je nog een paar hele fijne laatste dagen en wens je een voorspoedige terugreis. Ik verheug me erop je weer te zien.
    Groet
    Pa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hei dochter, Het is wel een all-inclusive vakantie geworden he?. Niet wat betreft luxe, maar wel qau ervaringen. Sla het allemaal op, dan kun je nog lang nagenieten. Nu nog even relaxen in je paradijsje en dan kunnen we je weer echt knuffelen.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je zo'n lekkere plek gevonden hebt om je laatste vakantiedagen door te brengen. Ik zou graag even om een hoekje willen kijken hoe relaxt het daar is maar ik zal het straks met je foto's (hopelijk heel veel!!) moeten doen...ik verheug me er al op!
    Doei ''dochter'' geniet maar dubbel, je hebt het verdiend!!!

    Dikke kus van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Arienne! Wat een leuke verhalen allemaal, super gewoon. Kreeg je url van Liesbeth en heb zo zitten genieten :) Geniet nog van je laatste dagen, dat je maar een volleert kitesurfstertje mag worden en houd de gevoel vast hè!
    liefs
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hi meis,

    Goed zo dat je lekker aan het genieten bent van je laatste dagen in Thailand.
    Ik heb vandaag in het waterige zonnetje een drankje gedronken bij Prachtig en moest even aan jou denken. "zou er bij Arien ook een waterig zonnetje schijnen?"
    Nou waarschijnlijk schijnt bij jou de zon in zijn volle kracht!
    Geniet meissie, tot snel!!

    xx lies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog heeeeeel even en dan moet je terug naar Nederland. Jammer dat je na maandag niets meer geschreven hebt....ik miste je verhalen gewoon!!! Goeie terugreis gewenst....hopelijk kun je in het vliegtuig nog een beetje slapen zodat je niet al te vermoeid aankomt.

    Dikke knuffel van Joke

    BeantwoordenVerwijderen